Vaikų vasaros poilsio stovykla „Langas į vaiko pasaulį per jausmus ir patyrimą“

Pateikus paraišką dėl vaikų vasaros poilsio stovyklos organizavimo ir laimėjus Vilniaus miesto savivaldybės „Vaikų vasaros poilsio programų atrankos ir finansavimo konkursą“, Vilniaus Gabijos progimnazijoje 2023 m. birželio 12–16 dienomis vyko 2–4 klasių mokinių vaikų vasaros poilsio stovykla „Langas į vaiko pasaulį per jausmus ir patyrimą“ (vasaros stovyklos išlaidos buvo padengtos Vilniaus miesto savivaldybės lėšomis). Stovyklą organizavo ir vedė Vilniaus Gabijos progimnazijos socialinė pedagogė Jolita ir psichologė Monika.

Stovyklos programa buvo kupina aktyvaus ir kryptingo mokinių užimtumo, edukacinių veiklų, žaidimų ir kitų užsiėmimų, kuriais buvo siekiama ugdyti vaikų socialines-emocines ir kultūrinę kompetencijas, skatinti sveiką gyvenseną, fizinį aktyvumą ir gamtos pažinimą.

Pirmąją stovyklos dieną skyrėme susipažinimo veikloms, taip pat susikūrėme grupės susitarimus, kurių pasižadėjome laikytis. Vėliau stovyklos dalyviai viešuoju transportu vyko į kino centrą „SKALVIJA“. Edukacinio užsiėmimo metu peržiūrėjome prevencinį filmą „Apverstas bokštas“. Po filmo peržiūros vyko pokalbis, kurio metu vaikai ne tik ugdė bendrąsias kompetencijas, bet ir labiau pažino save ir savo jausmus. Grįžę į progimnaziją ir papietavę skaitėme terapinę pasaką apie tai, ką daryti, kai išsigąstame, aptarėme, kokią naudą teikia baimės jausmas. Dieną užbaigėme vaikų emocijų, įspūdžių, lūkesčių pasidalijimu bei žaidimu, skirtu grupės sutelktumui.

Antrąją stovyklos dieną viešuoju transportu vykome su vaikais į Žaislų muziejų, kuriame dalyvavome be galo įdomioje edukacijoje „Seniausi mūsų žaislai“. Stovyklos dalyviai išgirdo smagių istorijų apie tai, su kuo žaidė viduramžiais pilyse ir prie pilių gyvenę vaikai, iš ko žaislus gaminosi, kodėl tokius juos darėsi ir kokių žaislų Lietuvoje pavyko rasti archeologams. Kartu su edukatoriumi žaidėme ir tyrinėjome seniausius žaislus, kuriuos rekonstravome pagal archeologinius radinius. Patys galėjome įsitikinti, kad ir labai seniai vaikai mokėjo ir galėjo žaisti, o žaidimui yra tinkami visi lengvai randami daiktai, namų apyvokos priemonės ar gamtos objektai. Vaikai buvo be galo susižavėję, kaip iš medinio vilkelio atsirado šiuolaikinis žaislas „YO-YO“. Iš Žaislų muziejaus pėstute patraukėme link Bernardinų bažnyčios, kurios kiemelyje vaikai, užkandžiaudami, klausėsi terapinės pasakos apie pavydą. Pasistiprinę ir pasiklausę terapinės pasakos stovyklos dalyviai susitiko su gide Milisenta, kuri vaikams, ištempusiems ausis ir išpūtusiems akis, praplėtė akiratį, leido patyrinėti kiekvieną bažnyčios detalę, supažindino su visu Bernardinų ansambliu. Stovyklos dalyviai buvo įtraukti į aktyvias užduotis – surasti, surinkti, surišti ar suklijuoti. Tokiu būdu vaikai ne tik sužinojo naujų dalykų, bet kartu lavino emocinį intelektą bei kūrybingumą, pasidarydami aborigenišką kelionės nuotrauką iš lazdos, mokydamiesi pajausti laiko tėkmę (pabūti užsimerkus 1 minutę laiko), suvokti kiekvieno žmogaus kaip asmenybės savitumą per patyrimą. Dienos pabaigoje kiekvienas vaikas pasidalino savo įspūdžiais pokalbių rate, o vėliau žaidėme žaidimą, skirtą grupės sutelktumui.

Trečiąją stovyklos dieną keliavome samdytu transportu į „Nuotykių akademiją“. Ten mūsų laukė indėnas Hubertas, kuris papasakojo stovyklos dalyviams apie indėnų gyvenimo ypatumus. Vaikai patyrė daug iššūkių, įveikdami orientacines užduotis, šaudydami iš lankų, važinėdami indėniškomis transporto priemonėmis. Stovyklos dalyviai visą dieną praleido gamtoje, ėjo į 5 km gamtos pažintinį-patyriminį žygį Neries regioniniame parke, vedami šuns vedlio – haskio. Haskiai sukūrė nepaprastai palankią emocinę atmosferą ir, kas ypač svarbu, gerai veikė stovykloje dalyvaujančių vaikų emocinę sveikatą – haskiai užkrėtė savo gyvybingumu, žaismingumu ir net niūriausiai nusiteikusį privertė nusišypsoti. Papietavę skanaus naminio maisto stovyklos dalyviai klausėsi dviejų terapinių pasakų apie pyktį ir vienišumą. Po to visi drauge pūtė muilo burbulus ir dalinosi dienos įspūdžiais. Į mokyklą grįžome pavargę, bet labai laimingi, kupini neišdildomų prisiminimų ir teigiamų emocijų. Išlipę iš mikroautobuso dar pasidalijome savo dienos įspūdžiais ir tradiciškai žaidėme žaidimą, skirtą grupės sutelktumui.

Ketvirtąją stovyklos dieną skyrėme kūrybiškumą ir emocinį intelektą lavinančioms veikloms. Į Vilniaus Gabijos progimnaziją atkeliavo edukatorė, kuri vedė net dvi veiklas – edukaciją „Spalvoto smėlio mandala“ ir „Šibori – tekstilės dažymo dirbtuvės (medvilniniai pirkinių krepšeliai marginami tekstiliniais markeriais)“. Pirmojo užsiėmimo metu stovyklos dalyviai kelioms valandoms paniro į savo vidų ir, patys parinkdami spalvas, kūrė mandalas iš spalvoto smėlio. Pasigamintas mandalas parsineš namo ir dar ilgai prisimins, kaip gera jas buvo kurti. Antrojo užsiėmimo metu vaikai dekoravo medvilninį pirkinių krepšelį savo pasirinktu marginimo būdu norimomis spalvomis. Užsiėmimas buvo labai įtraukiantis, kupinas kūrybinio džiaugsmo, malonių atradimų ir smagus – visi vaikai su šypsena ir nekantrumu margino pirkinių maišelius. Stovyklos dalyviai, išmarginę savo medvilninį pirkinių krepšelį, su pasididžiavimu rodė vieni kitiems: jų akis džiugino ne tik harmoningi ornamentai, bet ir pačių nupiešti piešinėliai. Pasistiprinę ir atgavę kūrybines jėgas sulaukėme svečio – „LEGO®“ kolekcionierės Ingos, kuri papasakojo „LEGO®“ atsiradimo istoriją bei organizavo ne tik loteriją, bet ir užsiėmimą, skirtą vaikų smulkiajai motorikai lavinti, „LEGO ir aš“. Stovyklos dalyviai, kupini užsispyrimo ir kūrybinio įkvėpimo, konstravo „LEGO®“ figūrėles, kurias kaip prisiminimą parsinešė į namus. Po trijų kūrybiškumą lavinančių užsiėmimų skaitėme terapinę pasaką apie tai, ką daryti, kai esame liūdni, aptarėme būdus, kaip nusiraminti, kai apima liūdesys. Dienos pabaigoje pokalbių rate pasidžiaugėme gautomis dovanomis ir prasmingai praleista diena, kiek vėliau žaidėme žaidimą, skirtą grupės sutelktumui.

Penktosios stovyklos dienos rytą stovyklos dalyviai susirinko progimnazijos stadione, kur klausėsi terapinės pasakos apie tai, kaip gera yra jaustis geram. Išklausę pasakos ir pasidalinę savo mintimis apie gerumo jausmą vaikai skubėjo piešti spalvotomis kreidelėmis savo dabartinę emociją. Nupiešę džiaugsmingai rodė vienas kitam savo nupieštus veidukus ar net žmogeliukus. Tuomet visi skubėjome į mikroautobusą ir leidomės kelionėn į Levandų ūkį, esantį Vilniaus rajone. Ten stovyklos dalyvių laukė dvi emocinį intelektą lavinančios veiklos – edukacinės dirbtuvėlės vaikams emocinės sveikatos stiprinimui ir ekskursija levandų laukuose, žolelių arbatos ir naminių sausainių degustacija bei prevencinis užsiėmimas apie levandų naudą žmogaus emocinei sveikatai. Pirmosios edukacijos metu stovyklos dalyviai ieškojo lobio, uostė kvapus bei augalus, mokėsi pažinti savo bei kitų vaikų jausmus, atpažinti ir išmokti ne tik suvaldyti, bet ir tinkamai nukreipti pyktį, kad jis netaptų žalingas aplinkui esantiems. Vaikai buvo suskirstyti į 4 komandas, išsirinko komandos kapitoną, kūrė bendrą emocinį portretą, apie kurį vėliau papasakojo vieni kitiems. Pasibaigus pirmajam užsiėmimui, padėkojome edukatorėms ir leidomės į ekskursiją po levandų laukus. Edukatorė Jūratė papasakojo apie levandas, jų rūšis bei naudą žmogaus emocinei ir fizinei sveikatai. Visi stovyklos dalyviai, pasisodinę po levandą, buvo pakviesti paragauti karštos levandų arbatos bei firminių naminių sausainių su levandomis. Pasimėgavę arbata ir desertu, atgavę jėgas pūtėme muilo burbulus ir balionus. Levandų ūkyje vaikams organizatorės įteikė stovyklos dalyvio diplomus. Džiaugsmingai ir kupini įkvėpimo būti geri grįžome samdytu transportu į mokyklą. Padėkoję vairuotojui už saugią kelionę bėgome aptarti visų veiklų, pasidalinti kiekvienas savo refleksija, rišti virvės ir pažaisti vaikų pamiltą žaidimą, skirtą grupės sutelktumui.

Dėkojame Vilniaus miesto savivaldybei už skirtą vaikų vasaros poilsio programos „Langas į vaiko pasaulį per jausmus ir patyrimą“ finansavimą, suteikusį galimybę organizuoti aktyvų ir kryptingą užimtumą: organizuoti edukacines veiklas, orientuotas į mokinių emocinio raštingumo, fizinio aktyvumo, gamtos pažinimo skatinimą ir lavinimą.

Dėkojame vaikų vasaros poilsio programos dalyviams už jų plačias šypsenas, džiuginusias visos stovyklos metu.

Tekstą parengė psichologė Monika Kulionienė ir socialinė pedagogė Jolita Dvelienė

Nuotraukos teksto autorių

-->

Veiklų kalendorius

2024 m. gegužės mėn.
Pr A T K Pn Š S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Kviečiame siųsti nuotraukas virtualiai fotografijų parodai „Saulei atverti žiedai“:
dienos
0
0
valandos
0
9
minutės
1
3
sekundės
3
8

Idėjų bankas
Idėjų bankas
Rekomendacijos ir patarimai tėvams, kaip pasirūpinti vaikų saugumu
20 žingsnių vaikams ir paaugliams, kaip apsaugoti savo asmens duomenis internete