Mokiniai pasaulį pažįsta praktiškai bandydami, tyrinėdami, kurdami. Gyvoji gamta, augalija yra neatsiejamas pažinimo objektas. Daug kalbame apie sveiką mitybą, vitaminus ir daržovių naudą organizmui. Tačiau girdėti ir klausyti yra viena, o patiems užsiauginti daržovių ir jas ragauti yra visai kas kita.
Technologijų mokytoja Laura Kaziliūnienė ir biologijos mokytoja Neringa Jagėlienė pakvietė ugdytinius dalyvauti STEAM pažintinėje tyrinėjimų ir atradimų veikloje „AUGINU. GAMINU. RAGAUJU“. Vasario-birželio mėnesiais vyko veikla, kurios tikslas ugdyti domėjimąsi supančia gamta, atskleisti jos svarbą ir reikšmę žmogaus gyvenime.
Projekto I etapas prasidėjo vasario mėnesį, kuomet buvo aptartas projektas, jo eiga ir veiklos.
Projekto II etapas vyko kovo mėnesį. Mokiniai su mokytojomis pasirūpino reikalingomis priemonėmis: daržovių sėklų, dėžučių, žemių. Jaunieji tyrėjai sėjo ridikėlius, krapus, petražoles, rausvąsias rūgštynes, garbanotuosius kopūstus, lapinius burokėlius, pipirmėtes, garšvas, bastučius, paprikas, pomidorus, sodino svogūnus ir plėtojo STEAM įgūdžius: tyrinėjo sėklų įvairovę, skaičiavo bei rūšiavo sėklytes.
III projekto etapas vyko balandžio mėnesį. Visi daigeliai buvo persodinti į atskirus lovelius. Ugdytiniai stebėjo augalus, matavo ūglius, stebėjo dirvožemį (ar netrūksta šviesos, šilumos ir drėgmės).
IV projekto epatas vyko gegužės mėnesį, kai užaugintas daržoves ragavo, ruošė nesudėtingas salotas, apibūdino jų skonį, spalvą bei pavadinimą, fotografavo pagamintus patiekalus.
Paskutinis V etapas vyko birželio mėnesį. Mokinukai kūrė linksmąsias korteles, kuriose galima rasti daržovių maistinės savybes, patiekalų receptūras.
Šis projektas praturtino žiniomis apie artimiausioje aplinkoje augančias daržoves bei įvairovę, jų naudą žmogaus organizmui. Tai puiki galimybė tobulinti bendrąsias ir IKT kompetencijas, skleistis saviraiškai, kūrybiškumui bei iniciatyvumui.
Tekstą parengė Neringa Jagėlienė