Respublikinė metodinė-praktinė konferencija „MAŽAIS ŽINGSNELIAIS LINK KIEKVIENO VAIKO“

Albertas Einšteinas yra pasakęs: „Kiekvienas vaikas yra genialus, tačiau jei tu vertinsi žuvies gebėjimą įlipti į medį, tai ji visą savo likusį gyvenimą manys, jog yra negabi ir kvaila“. Šiandieninėje mokykloje įsibėgėjant įtraukiajam ugdymui siekiama, kad kiekvienas vaikas patirtų sėkmę, įgytų svarbiausių kompetencijų, reikalingų tolimesniam gyvenimui.

Š. m. kovo 22 d. bendradarbiaujant Vilniaus pedagoginei psichologinei tarnybai, Vilniaus Gabijos progimnazijai ir Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijai vyko respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Mažais žingsneliais link kiekvieno vaiko“.

Konferencijos tikslas –  plėtoti  gerosios darbo patirties sklaidą organizuojant bendrąjį ugdymą, švietimo pagalbą ir kuriant palankias ugdymo sąlygas visiems vaikams.

Susirinkusius dalyvius pasveikino Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Aurelija Zacharevičienė, kuri pasidžiaugė bendradarbiavimu einant link kiekvieno vaiko. Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos direktorius Rimantas Remeika kalbėjo apie universalųjį dizainą mokymuisi kaip apie visų mokinių skirtybių pripažinimą. Vilniaus Gabijos progimnazijos direktorius Andrius Kniška aptarė laikmečių skirtumų nulemtą švietimo kaitą, pasidžiaugė, kad švietimo įstaigų bendradarbiavimas, dalijimasis patirtimi augina toleranciją kiekvieno vaiko skirtybėms.

Konferencijoje pranešėjai dalijosi asmenine patirtimi bei išbandytais darbo metodais, pasiteisinusiais praktikoje. Vilniaus PPT logopedė Lina Narkevičienė dalijosi patarimais, kaip paspartinti žingsnelius link kiekvieno vaiko. MYC „Labirintas“ steigėja Urtė Blažinskaitė gyvenimo pavyzdžiais įrodė, kad specifiniai mokymosi sutrikimai tai nėra nuosprendis. Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos anglų kalbos mokytoja metodininkė Rovena Kvaraciejūtė dalijosi patirtimi apie neįkainojamą savanorystės vertę, kalbėjo, kad padėdamas kitam žmogus auga ir pats. Drauge su mokytoja atvykęs savanoris iš Turkijos Ata Karaali, jau beveik pusę metų savanoriaujantis Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje, papasakojo apie asmeninę patirtį Lietuvoje, apie savo indėlį padedant kiekvienam mokiniui. Vilniaus kunigaikščio Gedimino vyresnioji lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Renata Zarauskienė pasidalijo patirtimi, kaip galima organizuoti lietuvių kalbos pamoką be knygų, kokius metodus naudojant mokiniai labiau įsimena informaciją. Vilniaus kunigaikščio Gedimino specialioji pedagogė-logopedė Sigita Kalvelė pateikė praktinių pavyzdžių, kaip specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai labiau įsimena informaciją. Šolomo Aleichemo OTR gimnazijos psichologė Beata Višniak-Bakšienė dalijosi patirtimi apie psichologo darbą mokykloje, apie kiekvieno vaiko pastebėjimą ir pagalbą jam. Vilniaus „Ryto“ progimnazijos socialinė pedagogė Milena Rukaitė pasidalijo savo mokyklos komandinio darbo patirtimi einant link kiekvieno vaiko. Mokinių mamos Jurgita Barkauskienė ir Ingrida Literskienė dalijosi asmeniniais išgyvenimais ir iššūkiais auginant specialiųjų poreikių turinčius vaikus, akcentavo šeimos ir mokyklos specialistų bendradarbiavimo svarbą siekiant kuo efektyvesnės pagalbos vaikui.

Vilniaus Gabijos progimnazijos mokytojai dalijosi praktine patirtimi. Konferencijos dalyviai buvo pakviesti stebėti vieną iš penkių pasiūlytų pamokų:

Virginija Kriaučiūnaitė, biologijos mokytoja ekspertė. „Musės ir jų stebėjimas skaitmeniniu mikroskopu“; „3 D pieštuko naudojimas gamtos mokslų mokymui(si)“ – projektinės veiklos galimybės ugdant mokinius, besimokančius pagal individualizuotą programą (6 kl.);

Nijolė Klusovska, specialioji pedagogė. „Mokinių, turinčių didelę klausos negalią, ugdymo ypatumai pasaulio pažinimo pamokoje“ (4 kl.);

Irena Ažondenienė, lietuvių kalbos  mokytoja metodininkė, Arūnas Maliukas, muzikos mokytojas, Jūratė Varnaitė, vyresnioji specialioji pedagogė. Integruota lietuvių literatūros ir muzikos pamoka „Kova dėl laisvės partizanų poezijoje ir dainose“ (7 kl.);

Jolita Kušlikienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė. Integruota pasaulio pažinimo ir lietuvių kalbos pamoka „Pasakos kūrimas „Išdykėlis vandens lašelis“ (4 kl.);

Agnija Vasiliauskienė, biologijos mokytoja metodininkė, Aldona Alkauskienė, fizikos vyresnioji mokytoja. Integruota žmogaus saugos, fizikos ir biologijos pamoka „Elektros poveikis gyvybei – darbo grupėmis galimybės mokymui(si)“ (8 kl.).

Dėkojame konferencijos organizatorėms – Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos direktorei Aurelijai Zacharevičienei, Vilniaus Gabijos progimnazijos direktoriaus pavaduotojai ugdymui Ritai Vilkelienei, Vilniaus Gabijos progimnazijos socialinei pedagogei Jolitai Dvelienei, Vilniaus Gabijos progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai Astai Šalkauskaitei ir Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos socialinei pedagogei Jolitai Raziulienei.

Tekstą parengė Rita Vilkelienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nuotraukos Jolitos Baranauskienės

-->

Veiklų kalendorius

2024 m. balandžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Kviečiame siųsti nuotraukas virtualiai fotografijų parodai „Saulei atverti žiedai“:
dienos
0
2
valandos
1
7
minutės
1
2
sekundės
3
7

Idėjų bankas
Idėjų bankas
Rekomendacijos ir patarimai tėvams, kaip pasirūpinti vaikų saugumu
20 žingsnių vaikams ir paaugliams, kaip apsaugoti savo asmens duomenis internete