„Siekiant mokinius supažindinti su profesijų pasauliu ir realiu skirtingų profesinių veiklų spektru, nepakanka vien mokyklose naudojamų metodų ar supažindinimo su profesijomis formų. Šiam tikslui pasiekti reikšmingu tampa realus mokinio išvykimas į darbo aplinkas. <…> Organizuoti mokinių pažintinius vizitus į įmones/įstaigas/organizacijas, naudinga dėl to, nes kiekviena jų išmano savo veiklą, turi profesionalių specialistų, pasiruošusių pasidalinti turima patirtimi. Tokių vizitų metu mokiniai pakeičia jiems įprastą ir pabodusią mokyklinę aplinką, gauna juos dominančios informacijos, gali užduoti klausimus ir čia pat išgirsti atsakymus; iš arti pamatyti darbines veiklas bei pakalbėti su jas atliekančiais žmonėmis. <…> Juolab ir pažintinio vizito tikslas – mokinių supažindinimas ir susipažinimas su kasdieniu įmonės/įstaigos/organizacijos darbu, pagrindinėmis veiklomis bei vidaus tvarka“. (Butvilas, Pažėrienė, Levickis, 2014, p. 9, 11, 12).
Spalio 14 dieną 3 a klasės mokiniai išvyko į Vilniaus statybininkų rengimo centrą. Ten juos pasitiko ekskursijos vadovas, centro darbuotojas, taip pat ir mūsų progimnazijos mokytojas Mindaugas Velmunskis. Jis supažindino mokinius su profesine mokykla, apdailininko, betonuotojo, dažytojo padėjėjo-tinkuotojo padėjėjo, kompiuterinio projektavimo operatoriaus, mūrininko-betonuotojo, plytelių klojėjo padėjėjo-tinkuotojo padėjėjo, staliaus dailidės specialybių programomis. Kiekvienas mokinys padirbėjo savarankiškai. Mergaitės dažė sienas, taip išbandė dažytojos amatą, o berniukai tapo plytelių klojėjais – iš jų duženų kūrė įvairiaspalves mozaikas.
Mokiniai į progimnaziją grįžo kupini gerų emocijų, prisiminimų bei idėjų būsimoms veikloms.
Tekstą parengė karjeros konsultantė Jurgita Bendoravičienė ir 8 a klasės mokinė Deimantė.
Mokslinis šaltinis:
Butvilas T., Levickis V., Pažėrienė V. (2014). Mokinių profesinio veiklinimo metodika. Vilnius: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Prieiga per internetą: