2022 – 2023 m. m. Mokinių tarybos mokiniai pasiūlė kurti mokykloje „tylos zonas“ ar „ tylos stoteles“, kur mokiniai galėtų pertraukų metu pailsėti, susikaupti ar pasikartoti mokomąją medžiagą. Buvo pasiūlytos įvairios stotelių konfigūracijos ir ieškomos labiausiai tinkamos vietos joms įrengti. Dėl ilgesnį laiką besitęsiančio triukšmo žmogui gali išsivystyti įvairūs susirgimai ir net neurozės, todėl svarbu žinoti triukšmo intensyvumo lygį mokykloje. 5 klasių mokiniai, kartu su Mokinių tarybos nariais, vadovaujami užsienio( anglų) kalbos mokytojos metodininkės ir biologijos mokytojos ekspertės Virginijos Kriaučiūnaitės, visą gegužės mėnesį matavo triukšmo lygį mokyklos erdvėse pertraukų metu. Mokiniai vykdė matavimus visuose mokyklos aukštuose ir naudojo skaitmenines programas „Sound Meter“ (Smart Tools.co) ir „Decibel X: dB Sound Level“(Frequency Spectrum Analyzer). Matavimai buvo atliekami po 3, po 4 ir po 5 pamokų paskirtose mokyklos vietose. Buvo matuojamas triukšmo lygis keliose vieno aukšto vietose. Jeigu triukšmo intensyvumo vertės būdavo panašios, diagramose pateikiamos jų vidutinės vertės. Supažindiname su atliktų tyrimų rezultatais.
RŪSYS
1 AUKŠTAS
Pastaba: matavimas vyko keliose I a. vietose ( Ąžuolų alėjoje ir prie 105 kabineto) .Abiejose matavimo vietose triukšmo intensyvumo vertės labai panašios.
2 AUKŠTAS
Pastaba: pradinių klasių koridoriuje triukšmo lygis buvo aukščiausias visų pertraukų metu. Ši situacija aptarta su pradinių klasių mokytojais.
3 AUKŠTAS
4 AUKŠTAS
IŠVADOS
- Pertraukų metu mokyklos erdvėse esanti vidutinė intensyviausio triukšmo vertė yra 84,33dB
- Pertraukų metu mokyklos erdvėse esanti vidutinė minimaliausio triukšmo vertė yra 55dB
- Pertraukų metu intensyviausio triukšmo aukščiausios vertės buvo II a. pradinių klasių koridoriuje (96 dB)
Pasak visuomenės sveikatos specialistų, esant kad ir nestipriam triukšmui gali atsirasti galvos skausmai, galvos svaigimas, neretai – cypimas ausyse. Gali išsivystyti miego sutrikimai, nemiga, neretai pablogėja atmintis, sunku sutelkti dėmesį, pablogėja orientacija ir dėl to sumažėja fizinis bei protinis darbingumas. Triukšmas nėra mūsų draugas ir kiekvienas galime prisidėti prie jo kontrolės tiek pamokose, tiek ir pertraukų metu.
Tyrėjų komanda – Vilniaus Gabijos progimnazijos gamtos mokslų modulio 5 klasių ir Mokinių tarybos mokiniai.
Tekstą parengė mokytoja Virginija Kriaučiūnaitė