Projektai

     Paskelbta 2021-08-25
     Siekdami skatinti pradinukų ir vyresniųjų klasių mokinių bendravimą, sujungti jų veiklas į vieną projektą, užimti mažuosius vaikučius, kurie pabaigę mokyklą kartais namuose neturi kur dėtis, nes tėveliai dirba, o, svarbiausia, suteikti galimybę tiems vaikams, kurie yra iš socialiai pažeidžiamų šeimų, patirti vasaros stovyklos linksmybes, sugalvojome šią dienos stovyklą, kuri vaikus skatina ne tik bendrauti ir prasmingai leisti laiką, bet ir saugoti mūsų žemę – vienintelius namus. Birželio 14–18 dienomis ir birželio 21–25 dienomis stovykloje leido laiką ir ilsėjosi 50 pradinukų ir 30 pagrindinės bei gimnazijos mokinių savanorių. Užsiimdami su vaikais įdomiausiomis veiklomis, savanoriavo stovykloje net 10 progimnazijos mokytojų: J. Plepytė, I. Mikoliūnė, S. Šenderovas, U. Bagvilas, G. Vitkuvienė, V. Kriaučiūnaitė, G. Junevičius, J. Kildišytė, J. Baranauskienė ir E. Meldaikė.

     Paskelbta 2021-06-15
     Esame įpratę planuoti pagrindinius valgymus – pusryčius, pietus, vakarienę. Tačiau tarp pagrindinių valgymų reikėtų neužmiršti ir užkandžių. Tai – suplanuotas dienos valgymas, kuris turi būti planuojamas kaip ir pagrindiniai patiekalai. Geriausi užkandžiai – kuo natūralesni ir kuo paprastesnės sudėties. Tai gali būti vaisiai, daržovių lazdelės su humusu, džiovinti vaisiai, uogos, riešutai, natūralus jogurtas.
     Respublikinio projekto „Sveikatiada” organizatoriai gegužės mėnesį pakvietė atlikti paskutinę šiais mokslo metais užduotį – „Užkandžių fiesta!” Joje dalyvavo mūsų progimnazijos penktų ir septintų klasių mokiniai. Namuose vaikai paruošė jų mėgstamus užkandžius. Užkandžiai buvo įvairūs! Daugelis vaikų mėgsta obuolius, bananus, kriaušes, apelsinus, vynuoges, kai kam patinka riešutai, razinos. Ir daržovės – agurkai, pomidorai – patinka! Kartais užkandžiams norisi paprasčiausių sumuštinių su dešra, sūriu (gal jie nėra labai sveiki, bet kartais – nieko blogo). Sveikus užkandžius mėgsta ir vaikų tėveliai. Tad užkandžiaukime – į sveikatą!
     Užkandžių fiesta
     Paskelbta 2021-06-07
     Gegužės mėnesį vyko trečiųjų klasių integruotas projektas „Tvari aplinka – mūsų ateitis“. Per pasaulio pažinimo ir dailės-technologijų pamokas vaikai kalbėjosi apie atliekas ir jų rūšiavimą. Kilo idėja, kad rūšiuojant ir kaupiant antrines žaliavas galima sukonstruoti įdomių, gražių ir net naudingų dalykų. Mokiniai pirmiausia galvojo, ką norėtų sukurti ir kaupė reikiamas medžiagas. Vaikams labai patiko gaminti darbelius. Paroda skatino vaikų kūrybiškumą. Dauguma suvokė, kad jau nebereikalingi daiktai gali būti panaudojami saviraiškai, gražiems darbeliams kurti.
     Trečiokų darbai „Tvari aplinka – mūsų ateitis“
     Paskelbta 2021-06-03
     Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondas vykdė projektą „Tavo žvilgsnis 2021“.Projektas vyko nuo 2021 m. vasario 15 d. iki kovo 15 d. Po to 2 mėnesius komisija tikrino darbus. Projekte galėjo dalyvauti 4–12 klasių mokiniai. Dalyviai galėjo versti iš anglų, rusų, prancūzų ir vokiečių kalbų į lietuvių kalbą. Visomis kalbomis buvo pateikti po 6 skirtingų lygių trumpieji tekstai ir po vieną ilgąjį tekstą (iš viso 28 tekstai), todėl kiekvienas galėjo pasirinkti tekstą pagal savo galimybes. Projekto dalyviai taip pat savarankiškai galėjo pasirinkti tekstą (keleto puslapių straipsnį, apsakymą, apysaką ar jų ištrauką).
     Mokinys, projekto dalyvis, turėjo galimybę išversti visus šešis pateiktus trumpuosius tekstus. Sėkmingai atlikęs darbą, projekto dalyvis tampa nugalėtoju ir gauna ilgojo teksto vertėjo diplomą, t. y. sėkmingas visų šešių tekstų vertimas yra vertinamas kaip vieno ilgojo teksto vertimas.
     Projekto dalyviams buvo skiriamos padėkos, nugalėtojams – diplomai, o mokytojams, darbo vadovams – projekto vykdytojo pažymėjimai. Skaityti plačiau
     Paskelbta 2021-06-03
     Birželio 2 d. įvyko integruoto rusų kalbos, lietuvių kalbos ir dailės projekto „Medis lietuvių ir rusų liaudies tautosakoje ir mitologijoje“ III etapas. Šią projekto dalį vedė rusų kalbos mokytojos Olga Kriukienė ir Nijolė Misiukienė. Susitikimo metu susipažinome su rusų liaudies tautosakoje vyraujančiais medžiais bei jų reikšmėmis. Mokiniai išmoko 7 medžių pavadinimus rusų kalba. Lyginome medžių suvokimą rusų ir lietuvių kultūrose.
     Baigiamasis šio projekto etapas buvo kūrybiniai darbai. Mokiniams padėjo apsispręsti, kaip pavaizduoti medžius dailės mokytoja Audronė Mockuvienė.

     Paskelbta 2021-05-27
     Gegužės 17–21 dienomis mokykloje vyko PROFESIJŲ SAVAITĖ. Tai renginys, kada vaikai nuotolinių susitikimų metu galėjo susipažinti su skirtingų profesijų atstovais. Renginyje turėjo galimybę dalyvauti visi Gabijos progimnazijos mokiniai ir tai bene masiškiausias įvykis šiais mokslo metais. 30 skirtingų kviestinių lektorių būrį sudarė daugiausiai mokinių tėvai, bet dalyvavo ir švietimo įstaigos, su kuriomis mokykla pradeda megzti bendradarbiavimo ryšius, tai – „Alfa“ universitetas, Vilniaus statybininkų rengimo centras. Nuo bitininko iki tatuiruočių meistro, nuo detektyvo iki buhalterio, nuo odontologo iki veterinaro ir taip visą savaitę. Tikimės, kad ateityje PROFESIJŲ SAVAITĖ kiekvieną pavasarį sugrįš į mūsų mokyklą ne tik nuotoliniais susitikimais, bet ir tikrais pasivaikčiojimais po tėvelių darbovietes, gyvais susitikimais aktų salėje. Dėkojame renginyje dalyvavusiems lektoriams ir klasių vadovams, pakvietusiems juos dalyvauti. Skaityti plačiau
     Paskelbta 2021-05-19
     Kovo-balandžio mėnesiais Vilniaus Gabijos progimnazijos 1–2 klasių mokiniai dalyvavo tarptautiniame skaičiuočių kūrimo projekte „Drum drum drumbacelė“, kurį organizavo Klaipėdos lopšelis-darželis „Žiogelis“. Projekto tikslas – skatinti ikimokyklinio, priešmokyklinio bei pradinio ugdymo mokinių kūrybiškumą, kuriant skaičiuotes, įtvirtinti kalbinių garsų taisyklingą tarimą, visapusiškai ugdyti kalbinius gebėjimus.
     Konkursui mokiniai, padedami mokytojų, turėjo pateikti savo sukurtas ir iliustruotas skaičiuotes.

     Paskelbta 2021-05-10
     Visą balandžio mėnesį trečiųjų klasių mokiniai vykdė integruotą pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, dailės ir technologijų projektą „Mes – Žemės vaikai“. Projekto tikslas buvo skatinti mokinius suprasti, kad Žemės išsaugojimu privalome rūpintis visi ir kiekvieną dieną parodyti, kaip galime prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo.
     Pasaulio pažinimo pamokose mokiniai susipažino su parskridusiais paukščiais, pirmosiomis pavasario gėlėmis, rengė pristatymus apie oro, vandens tausojimą, gamtos saugojimą. Trečiokai domėjosi į Lietuvos Raudonąją knygą įrašytais gyvūnais ir augalais, parengė ir pristatė medžiagą bendraklasiams. Visi mokiniai atliko tyrimą „Kaip tvarkomos atliekos artimiausioje aplinkoje“. Tyrimo metu jie skaičiavo žingsnius iki artimiausio atliekų konteinerio, suskaičiavo, kiek ir kokių atliekų per savaitę išmeta šeima, stebėjo, kokios šiukšlės mėtosi prie jų namų. Paskui mokiniai apibendrino gautus rezultatus, padarė išvadas. Dailės ir technologijų pamokose piešė parskridusius paukščius. Per lietuvių kalbos pamokas rinko paukščių pamėgdžiojimus, patarles ir mįsles. Skaityti plačiau
     Paskelbta 2021-05-07
     Gabijos progimnazijos penktų klasių mokiniai Motinos dieną sveikino savo mamytes ir jas vaišino skaniausiais patiekalais, kuriuos pagamino, vadovaujami technologijų mokytojų Lauros Kaziliūnienės, Danguolės Narečionienės, Lauros Šeštavickienės, Genės Vitkuvienės, o informacinių technologijų pamokose, padedant mokytojoms Loretai Čivinskienei ir Gintarei Gelžinienei, receptus užrašė tekstų rengyklėje. Mokytojos šiuos receptus sudėjo į vieną knygą.
     Kviečiame pavartyti penktokų receptų knygą „Skaniausi valgiai Tau, Mamyte“ ir pasigaminti ką nors gardaus. Peržiūrėti receptų knygą
     Paskelbta 2021-05-06
     Mūsų mokyklos tautinių šokių kolektyvo „Gabija“ 4 d klasės mokiniai dalyvavo projekte „Mes šokam“. Gabijiečiai kartu su kitais šokėjais iš 135 Lietuvos įstaigų ir organizacijų paminėjo 2021m. Tarptautinę šokio dieną. Į vieną gražią šokio grandinę prisijungė daugiau nei 4000 šokio mylėtojų. Projektą „Mes šokam“ organizavo šokio studija „Šokantys bateliai“ ir Vilkaviškio „Aušros“ gimnazija.
     Projektas „Mes šokam“
Mūsų mokykla kaip asocijuoti partneriai prisijungė prie tarptautinio projekto: „Socio–emocinių gebėjimų lavinimas pradinio ugdymo klasėse“ .

Projekto tikslas: skatinti socialinių ir emocinių gebėjimų lavinimą ugdymo įstaigų bendruomenėse.
Šiais mokslo metais mūsų progimnazija dalyvavo UAB „Delfi“ organizuotame konkurse- projekte „Duok žaibą žvaigždei II“.

Šiame konkurse mūsų progimnazija iš 171 dalyvavusios šalies mokyklų užėmė 7-ąją vietą ir laimėjo 3 krepšinio kamuolius, kuriuos įsteigė projekto mecenatas UAB „Norfos mažmena".


Ankstesni įrašai

     Paskelbta 2021-04-29
     Balandžio 27 d. vyko integruoto projekto „Medis lietuvių ir rusų liaudies tautosakoje ir mitologijoje“ II etapas pavadinimu „Medis lietuvių tautosakoje ir mitologijoje“. Renginyje dalyvavo 28 6-ų klasių mokiniai, lietuvių kalbos mokytojos Irena Ažondenienė ir Aušra Vasarevičienė, rusų kalbos mokytojos Olga Kriukienė ir Nijolė Misiukienė.
     Mokiniai susipažino su medžių reikšmėmis lietuvių mitologijoje bei jų vaizdiniais lietuvių kultūroje. Medžių kultas atsirado ankstyvosios gimininės santvarkos laikotarpiu ir formavosi ilgus tūkstantmečius įvairiomis socialinėmis, ekonominėmis, gamtinėmis ir kultūrinėmis sąlygomis. Lietuviai, kaip ir visos Europos bei kitų pasaulio kraštų tautos, sukūrė turtingą mitologinę tautosaką, susijusią su medžių kultu. Medžių kultas pasireiškė kai kurių augalų, ypač medžių garbinimu – totemizmu. Jis rėmėsi tikėjimu, kad tarp žmogaus ir medžio egzistuoja antgamtinė giminystė. Lietuviai, kaip ir kitos tautos, tikėjo, kad kai kurie žmonės, kartais ir dievybės kilusios iš medžio.
     Vėliau jaunieji projekto dalyviai skaitė savo kurtus samprotavimus, iš kokio medžio galėtų būti kilę ar kokiu medžiu galėtų atgimti. Mokinių darbai stebino brandumu bei džiugino kūrybiškumu.
     Paskelbta 2021-03-31
     Lietuvių kalbos metodinė grupė nuo šių mokslo metų pradėjo vykdyti naują integruotą kūrybinį tęstinį lietuvių kalbos ir literatūros konkursą-projektą 5–6 klasių mokiniams „Gabijėle, šviesk“. Projektas skirtas mokinių kūrybingumui ugdyti ir tautosakos bei mitologijos žinioms plėsti.
     Jau praėjusį mėnesį penktokai įvykdė ir paskelbė kūrybinį integruotą projektą „Pasakų aitvarai“, o šį mėnesį 6 klasių mokiniai, vadovaujami lietuvių kalbos mokytojų Irenos Ažondenienės ir Aušros Vasarevičienės, tęsė projektą ir toliau gilino lietuvių mitologijos žinias. Šeštokai dalyvavo etiologinių sakmių kūrimo konkurse „Kas iš kur atsirado?“ Jau pats konkurso -projekto pavadinimas susijęs su mitine būtybe Gabija.
     Paskelbta 2021-03-29
     Projektas „Sveikatiada“ - tai ilgalaikis sveikos gyvensenos ugdymo projektas, suteikiantis vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą.
     Mūsų progimnazijos mokiniai dalyvavo respublikiniame konkurse „Pietų kovos“, kuris vyko vasario 3 – kovo 12 dienomis.
     Paskelbta 2021-03-26
     Kovo 24 d. vyko integruoto projekto I etapas, kuriame dalyvavo 14 6-ų klasių mokinių ir rusų kalbos mokytojos Olga Kriukienė – projekto koordinatorė ir Nijolė Misiukienė, lietuvių kalbos mokytojos Irena Ažondenienė ir Aušra Vasarevičienė, dailės mokytoja Audronė Mockuvienė. Susitikimas vyko nuotoliniu būdu. Pirmame susitikime buvo pristatyti projekto tikslai ir uždaviniai. Mokiniai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su tokiomis sąvokomis, kaip „kultūra“, „pasaulėžiūra“. Kartu su rusų kalbos mokytoja Olga projekto dalyviai suformulavo sąvokas, kas gi yra kultūra ir pasaulėžiūra, žaidė žaidimus.
     Paskelbta 2021-03-17
     5 ir 7 klasių mokiniai paminėjo Kovo 11-ąją kurdami trispalves savo lėkštėse. Pasigrožėkite pagamintais mokinių patiekalais.
     Paskelbta 2021-03-03
     Tarptautinė slidinėjimo federacija trečiąjį sausio sekmadienį paskelbė Pasauline sniego diena. Šia proga įvairiose pasaulio šalyse rengiama šventė, kurios metu kviečiama slidinėti, čiuožti rogėmis, snieglentėmis. Renginio pagrindinis tikslas – priminti visiems, kad žiemą gryname ore įdomu judėti ir sportuoti. Šiais metais, atsižvelgus į esamas šalyje karantino sąlygas, progimnazijos fizinio ugdymo mokytojai: Lina Bagdonienė, Jolita Janulevičienė, Giedrius Junevičius, Ieva Morkienė, Rita Rukienė – sausio-vasario mėn. pagal turimas sąlygas ir galimybes skatino 5–8 klasių mokinius aktyviai leisti laiką gryname ore su savo šeimos nariais.
     Paskelbta 2021-02-27
     Jei reikėtų išrinkti seniausią pedagogikos metodą, juo neabejotinai taptų pasakos. Būtent per jas, nuo seniausių laikų keliaujančias iš lūpų į lūpas, būdavo perduodamos žinios apie pasaulį ir gyvenimo filosofiją. Pasaka – gyvenimo mokytoja, jo atspindys, pateiktas žaismingesne, smagesne forma. Didžiulis, turtingas, neišsemiamas yra pasakų pasaulis, nė vienas neužaugo po jį nepavaikščiojęs, jo įkvėptų svajonių neliūliuotas. Kiekvienam iš mūsų pasakos primena vaikystę, vakarus, praleistus su knyga, norą pačiam tapti pasakos herojumi.
     Paskelbta 2021-02-26
      Artėjant Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai Gabijos progimnazijos ketvirtokai sugalvojo paminėti šią dieną, nepamiršdami ir smagios Užgavėnių šventės. Visi 4 klasių mokiniai, draugiškai susitarę, vykdė projektą „Senųjų tradicijų puoselėjimas ir pilietiškumo ugdymas“. Visą savaitę mokiniai uoliai triūsė: ruošė blynų receptus, žaidė tradicinius Užgavėnių žaidimus , kūrė ketureilius ir penkiaeilius, skirtus Lietuvai.
     Paskelbta 2021-02-24
     Lesyklėlės paukščiams – ne tik naudinga, bet ir puošianti aplinką detalė. Paukštelių lesinimas šaltuoju metų laiku būtinas. Rūpindamiesi jais padedame paukšteliams išgyventi šalčius, o jie atsidėkoja mums savo giesmėmis. Nereikia jų lesinti, kai nėra šalčių – pavasarį, vasarą, rudenį, kada jie patys gali susirasti maisto, o kai spaudžia stiprus šaltis, turim jiems padėti išgyventi. Įrengus lesyklą ir pradėjus lesinti paukštelius, tą būtina daryti nuolatos.
     Paskelbta 2021-02-15
     Šių metų sausio mėnesį atlikus tyrimą „Kokie iššūkiai kyla nuotolinio mokymosi metu ir kaip jie sprendžiami?“, kurio rezultatai buvo aptarti Mokytojų tarybos posėdžio metu, paaiškėjo, kad, nors didžioji dalis mokytojų ir 3–4 klasių mokinių atsakė, kad nuotolinio mokymosi metu jų emocinė būklė yra panaši į buvusią įprasto mokymo(si) proceso metu, vis dėlto skirtumas nuo nurodžiusių, jog jų emocinė būklė prastesnė, nebuvo didelis. Be to, didesnė dalis 5–8 klasių mokinių atsakė, kad nuotolinio mokymo(si) metu jų emocinė būklė yra prastesnė nei buvo įprasto mokymo(si) proceso metu. 5–8 klasių mokinių tėvų atsakymai taip pat rodė, kad tėvai pastebėjo suprastėjusią vaikų emocinę būklę. Reaguodama į situaciją, Mokyklos vaiko gerovės komisija vasario 8–14 dienas paskelbė bendruomenės narių psichinės savaitės stiprinimo savaite, kurią pavadino „PRISIJUNK IR TU – GERA BUS KARTU!“

     JŪSŲ DĖMESIUI GABIJOS PROGIMNAZIJOS VIDEO PROJEKTAS „KALĖDŲ ŽIBURĖLIS ŽIBA“.

     Paskelbta 2020-12-22
     Malonių akimirkų saugiuose ir šiltuose namuose linkėdami Gabijos progimnazijos mokytojai ir mokiniai.
     Paskelbta 2020-12-07
     Iki gruodžio mėnesio tęsėsi asociacijos “Gyvoji planeta” projekto „Sodinam“ inicijuotos veiklos. Vilniaus Gabijos progimnazijos mokiniai žiūrėjo edukacinį filmą „Medžiai“, sodino medelius, juos lankė, klausė miškininko vedamų pamokų, dalyvavo elektroninėje pamokoje „Saugokim medžius“, diskutavo, rašė atsiliepimus, atsakinėjo į ,,Kahoot” klausimus, dalyvavo fotografijų konkurse „Saugokim Vilniaus medžius“.
     Paskelbta 2020-11-12
     „Šaknimis į žemę, šakomis į dangų“, – spalio pradžioje mokyklos žaliosiose erdvėse skandavo pirmųjų klasių mokiniai. Taip Vilniaus Gabijos progimnazijos bendruomenė pradėjo projekto „Sodink“ veiklą.